نحوه انتخاب کابینت آشپزخانه


اتنخاب کابینت مناسب تاثیر زیادی در زیبایی خانه و آشپزخانه  شما دارد، اگر به دنبال ایجاد تغییراتی در کابینت و یا  دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، پیشنهاد میکنیم که با ما در ادامه  این مطلب همراه باشید.
زمانی که به طراحی آشپزخانه می پردازید باید میزان فضای کاربردی خود را در نظربگیرید. در انتخاب کابینت هم در ابتدا سبک و مدل مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در این انتخاب به میزان هزینه ای که قصد دارید برای خرید کابینت صرف کنید هم توجه کنید.

انتخاب سبک کابینت 

 انتخاب یک کابینت مناسب بر زیبایی آشپزخانه تاثیر می گذارد. خانواده هایی که جمعیت زیادی دارند به یک جزیره نسبتا بزرگ و یا میزی بزرگ در قلب آشپزخانه خود نیاز دارند. به همین خاطر طراحی سنتی یا بومی می تواند انتخاب خوبی برای این گونه آشپزخانه ها باشد. اگر از سبک مدرن در طراحی آشپزخانه استفاده کنید باید از نور زیادی برای روشنایی آن استفاده نمایید.

انواع کابینت آشپزخانه

 در این جا به معرفی انواع کابینت می پردازیم تا شما بتوانید سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

کابینت ام دی اف

یکی دیگر از انواع کابینت ها که امروزه طرفداران زیادی دارد کابینت های ام دی اف می باشند. کابینت های ام دی اف نسبت به کابینت های ملامینه گران تر هستند. از ویژگی های این کابینت ها می توان به مقاومت بالا، تراکم بیش تر و ظاهر یکنواخت تر آن ها نسبت به کابینت های ملامینه اشاره کرد. این گونه کابینت ها از الیاف چوب تحت فشار بالا ساخته شده اند. کابینت های ام دی اف با اکثر طراحی ها و شرایط مختلف سازگاری دارند.

کابینت ملامینه

این گونه کابینت ها به دلیل مقرون به صرف بودن و مقاومت بالایی که دارند در میان اکثریت افراد از محبوبیت برخوردار هستند. تخته نئوپان اصلی این محصول از ضایعات چوبی، خاک اره و کاغذ ساخته شده و به وسیله روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده می شود. این محصول در برابر رطوبت مقاوم بوده و خاصیت ضد قارچ دارد. تمیز کردن این کابینت ها بسیار راحت می باشد. اگر روکش ملامینه این کابینت ها مرغوب نباشد، رطوبت به تخته نئوپان آن نفوذ کرده و باد می کند، اما انواع مدرن این محصول از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از ایجاد این امر جلوگیری می کند.

کابینت کلاسیک روکش چوب

 این کابینت ها علاوه براینکه ظاهری زیبا و مشابه با چوب دارند از خطر تاب برداشتن نیز در امان هستند. در ساخت این کابینت ها از یک روکش نازک چوبی مثل تخته نئوپان یا ام دی اف استفاده می شود و ظاهری شبیه به کابینت های تمام چوب پیدا میکند.

کابینت کلاسیک تمام چوب

کابینت کلاسیک تمام چوب از گران قیمت ترین انواع کابینت است. در ساخت این کابینت ها از چوب هایی مثل چوب گردو استفاده می شود. اسکلت این گونه کابینت ها از متریالی مانند ام دی اف و چوب ساخته شده است. کابینت های چوبی پس از ساخته شدن به وسیله رنگ پلی استر پوشاده می شوند. این کابینت ها برای اینکه سالم بمانند نیاز به مراقبت زیادی دارند.

کابینت ممبران

کابینت ممبران عضو دیگری از خانواده کابینت کلاسیک است که با نام کابینت نیز شناخته می شود. جنس بدنه این سبک کابینت ام دی اف سفید است و در قسمت درب ها از ام دی اف خام و بدون روکش استفاده می شود. بعد از سایز شدن ام دی اف خام این درب ها توسط دستگاه سی ان سی ابزار خورده شده و طرح مورد نظر روی آن اجرا می شود. در مرحله بعدی روکش وکیوم یا ممبران توسط دستگاه پرس وکیوم روی درب ها پرس می شود.
جنس روکش کابینت ممبران نوعی پلاستیک فشرده است که در رنگ های بسیار متنوع و طرح های مختلفی در بازار موجود هستند. معمولا جنس صفحه پیشنهادی برای سبک کابینت کلاسیک ممبران، سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز می باشد. کابینت ممبران یا وکیوم شامل ستون های نقش برجسته از جنس رزین و جوب است.  در ضمن بهتر است بدانید در قسمت یونیت های دیواری این سبک کابینت آشپزخانه از تاج و زیر چراغ های ابزار خورده و نقش و نگاردار استفاده می شود.

کابینت هایگلاس

کابینت های هایگلاس از لحاظ ظاهری براق تر از ام دی اف بوده و از آن جایی که روکش های قوی تر و ضخیم تری نسبت به ام دی اف هستند، از قیمت های بالاتری نیز برخوردارند.

 کابینت مدرن 

اگر خانه ای  مدرن دارید و یا به سبک مدرن در خانه خئود علاقه دارید، استفاده از کابینت مدرن می تواند بیش از سایر قسمت های خانه حس مدرنیته بودن را به فضای خانه شما هدیه دهد، مدرنیته بودن کابینت به معنای استفاده حداقل تزیینات در درب های کابینت و به کار بردن خطوط صاف و ساده در طراحی آن ها است. در کابینت مدرن سطوح صاف و یک دست بر روی صفحات کابینت دیده می شود و از شلوغی و تزیینات خبری نیست . کابینت های مدرن معمولا در رنگ های سفید، شیری، سبز و ... به کار گرفته می شوند.

نکات پایانی 

در هنگام خرید کابینت باید به راحت باز و بسته شدن درب کشوها و کابینت ها توجه کرد. درهنگام خرید یا سفارش کابینت به فضای داخلی آن نیز توجه کنید، چرا که کابینت ها باید از عمق خوبی برای نگهداری وسایل برخوردار باشند و به علاوه ساخت آن ها به گونه ای باشد که دسترسی به وسایل راحت باشد. سعی کنید کابینتی را سفار ش دهید که از کشوهای پهنی برخوردار باشد این کار از انباشته شدن وسایل روی یکدیگر جلوگیری می کند. در پایان امیدواریم که نکات گفته شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کابینت طرح چوب چیست؟ مزایا و معایب آن کدام است؟

طراحی و تولید کابینت آشپزخانه و دکوراسیون داخلی

اصول دکوراسیون داخلی منزل